wtorek, 5 sierpnia 2014

Popieram jabłkową akcję - kilka sposobów na jabłka w pielęgnacji oraz DIY maska jabłkowa do włosów + II.cz. powieści!!!

Witajcie!

Nie chciałam Wam polecać nic w ciemno, dlatego sama wypróbowałam najpierw jabłko w pielęgnacji włosów:))

Co zrobiłam?

Nieobrane jabłko pokroiłam na mniejsze kawałki i wszystko rozdrobniłam blenderem. Z potężnej jak dla mnie ilości papki, wzięłam ok. łyżki na maseczkę do twarzy i odstawiłam. Do reszty musu dodałam ok.4 krople olejku arganowego i łyżeczkę maski Crema al Latte. Przy późniejszym nakładaniu maska okazała się zbyt gęsta więc rozrzedziłam ją jeszcze łyżeczką odżywki DEBA.

Tak przygotowaną maseczkę nałożyłam na włosy na ok.30 minut pod czepek.

Przed nałożeniem:



po nałożeniu: (DRASTYCZNE!!!)



Efekt wymiocin zaliczony:D

Jak to spłukałam?

Tym razem bez większych problemów:) Zblendowałam (?) maksymalnie, jednak mimo to malutkie kawałki zatrzymywały się na włosach. Wtedy do akcji wkroczył prysznic i wszystko ześlizgnęło się z włosów wraz z wodą:)

Efekt (który widziałyście już w niedzielnym poście):


Po kilku dniach mogę stwierdzić, że naprawdę dawno nie miałam tak wygładzonych włosów. Były wprost jedwabiste i idealnie nawilżone. Tak jak już wspominałam, efekt końcówek na zdjęciu to moje nożyczkowe szaleństwa, które je trochę poszarpały, choć są za to w stanie baaardzo dobrym! Końce były wczoraj podcięte, na dniach podzielę się z Wami tym, jak prezentują się obecnie:)

Maski Ci się skończyły, bez senność?

Zapewne wszyscy wiemy już o akcji wspierania polskich sadowników. Myślę, że to bardzo fajny i sympatyczny pomysł, jeśli tylko będzie opierał się na realnym spożywaniu lub wykorzystaniu owoców, a nie tylko pustych zdjęciach z owocami w dłoni, które po sfotografowaniu odłożymy. Ja osobiście nie przepadam za jabłkami i uważam, że jest wiele smaczniejszych owoców, ale ze względu na chęć wsparcia akcji przedstawię Wam sposoby na użycie jabłka w pielęgnacji ciała, które zainspirowały mnie do przetestowania maski powyżej:)) Zapraszam!

1. Maseczka oczyszczająca

Wystarczy zetrzeć jabłko w dowolnej ilości (nie podaję dokładnie, ponieważ każda z nas nakłada różne porcje). Owoce te działają na skórę oczyszczająco, przeciwzapalnie i przyspieszają gojenie. Skóra po takiej maseczce będzie odżywiona i gładka, a pory ściągnięte. Stosowana regularnie rozjaśnia przebarwienia.

Opcjonalnie możemy do maseczki dodać:  

miód (nawilża skórę), 

jogurt naturalny (prawdziwe ukojenie dla naszej skóry, szczególnie w okresie letnim),  

dowolny olejek akceptowany przez naszą skórę (wspomoże nawilżanie),  

odrobinę kurkumy (zagwarantuje nam ona maseczkę przeciwtrądzikową, rozjaśnia przebarwienia. Uważajcie tylko na ilość, bo w wypadku zbyt dużej, będziecie zwyczajnie żółte:D),  

cynamon (UWAGA: może uczulać, działa antybakteryjnie),

płatki owsiane (maseczka nabierze wówczas peelingowego charakteru i zmatowi naszą skórę), 

spirulinę (myślę, że jabłkowy zapach przy małej ilości spiruliny, mógłby zneutralizować jej akwariową woń),  
sok z cytryny (tonizuje cerę tłustą) i co tylko zechcecie:)


Sok jabłkowy będzie również idealnym składnikiem do domowego toniku dla cery przetłuszczającej się.


2. Maseczka na przetłuszczający się skalp

Analogicznie, jeśli jabłko może być idealne dla cery tłustej, to czemu nie nałożyć go na skalp?:)

Istnieje przepis skupiający najczęściej polecane dla tłustej skóry głowy produkty:
 białko, sok z cytryny i jabłko. Połączenie ich w proporcjach takich, aby nie spływało nam ze skalpu, stosowane regularnie może wspomóc walkę z przetłuszczaniem.

3. Płukanka jabłkowa

Wystarczy co mycie płukać włosy sokiem jabłkowym (najlepiej świeżo wyciśniętym), aby stały się lśniące, jedwabiste i wolniej się przetłuszczały. W przepisie, który znalazłam jest napisane o samym soku, ale ja polecałabym rozcieńczenie go z wodą przynajmniej w proporcjach 1:1. Jeśli jednak wolicie samym sokiem, na pewno warto spróbować:)

4. Wcierka przeciwłupieżowa

Sok jabłkowy należy zmieszać z wodą w stosunku 1:3 i wcierać w skórę głowy. Nie dość, że będzie dobrze tonizowało skórę to jeszcze powinno pomóc nam w walce z łupieżem.

5. Maseczka ujędrniająca biust

Okład na ujędrnienie piersi: zetrzyj na tarce 2-3 jabłka razem ze skórką i otrzymanym musem obłóż piersi. Papkę nakryj ręcznikiem wyjętym prosto z zamrażalnika. Po 30 minutach spłucz biust zimnym mlekiem.

PS: Jeżeli nie przepadacie za zapachem jabłek, możecie użyć olejku eterycznego, choć oczywiście w bezpiecznej ilości. Myślę jednak, że lepiej jest dodać jakiś ładnie pachnący składnik:)

Nie będę Was oszukiwać, że wiem to wszystko od zawsze:) A już na pewno nie na tyle, aby dodawać bezmyślnie kopiowane czyjeś słowa, co niestety zauważyłam już kilkukrotnie w internecie:D Szukałam w sieci najciekawszych przepisów i trafiłam na wątek z jednego forum, gdzie Autorka konkretnie wypisuje przepisy oraz właściwości jabłek nie tylko w kosmetyce. Ja przybliżyłam Wam tylko wybrane z nich, dlatego jeśli i Wy chcecie się przyłączyć do jabłkowej akcji, zapraszam do źródła 
tych przepisów --> TU. 

To na tyle moich jabłkowych propozycji. Mam nadzieję, że zarówno osoby, które lubią te owoce, jak i moi bliźniacy, znajdą wśród nich coś dla siebie:))


Co myślicie o tej akcji i wykorzystywaniu owoców w pielęgnacji?:)) 

22 komentarze:

  1. Super maska do włosów, na pewno wypróbuję, bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, spróbuj konieczniee:)

      Usuń
  2. Zawsze przy tego typu postach żałuję, że nie mam blendera:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głowa do góry, zetrzyj na tarce:)) Jeśli wybierzesz dobrą stronę, która zetrze Ci jabłko na malutkie kawałki, to będzie podobnie jak blenderem:))

      Usuń
  3. Masz na prawdę śliczne włosy, do tego świetnie się ułożyły na tym zdjęciu- zwykle ci się tak końcówki wykręcają w jedną stronę, a tutaj jest bardzo ładnie, podoba mi się :D Dzięki za te przepisy, na pewno skorzystam! Mam pytanie: nadaje się jakikolwiek rodzaj jabłek? Mogą być np. papierówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz ile czasu walczę, żeby te końcówki wyglądały tak jak tam:D Cieszę się, że Ci się podobają. Ja się do nich przekonuję, bo są tak niezależne, że ciężko je lubić:C Co do przepisów to polecam, a jabłka myślę, że mogą być każde. Ja kupiłam pierwsze lepsze z brzegu:)

      Usuń
  4. Masz racje - zdjęcia jedzonych jabłek nic nie dadzą ! Jeśli chcemy pomóc trzeba faktycznie je jeść. Ja lubię jabłka choć nie wszystkie - Kocham twarde i kwaśne :) A najbardziej kocham Championy. A w kosmetyce jabłka lubię najbardziej w maseczkach na twarz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:)) Ja muszę do tej maseczki zrobić drugie podejście w najbliższym czasie:)

      Usuń
  5. A zastanawiałam się właśnie jaką maskę położyć jutro na włosy i dzięki Tobie chyba skuszę na tę jabłkową. Masz piękne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, polecam. Mam nadzieję, że również będą u Ciebie fajne efekty. Tylko jak najdokładniej rozdrobnij jabłko:)))

      Usuń
  6. Śliczne włosy *u* popieram jabłkową akcję :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygładzone są cudnie :)
    Ja niestety nienawidzę zapachu jabłek I ich smaku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, dlatego zrobię sobie z nich ocet, bo maseczki są trochę problematyczne, jeśli chce się je robić regularnie, a do tego fakt, że są z owocu, którego jakoś specjalnie nie lubię, nie zachęca mnie do działania:D Dziękuję:))

      Usuń
    2. Odważna... :D Ja nie dałabym rady!
      Aha zapomniałam- czekam na kolejne części audiobooka :P

      Usuń
  8. Nie wiedziałam że jabłka mają tyle zastosowań w kosmetyce:) Maseczkę na twarz muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaraz zabieram się za robienie tej maski, trzymajcie kciuki, żeby udało mi się to wszystko zmyć, haha :D Rozumiem, że maskę nakładałaś po umyciu szamponem i spłukałaś tylko wodą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam,trzymam!:) dokladnie tak ja nakladalam.gdy na wlosach zostalo jeszcze trochę kawałków to nałożyłam slaba odzywke i wtedy bylo mi latwiej to splukac.pamietaj zeby maksymalnie rozdrobnic jablko:)) czekam na efekty!

      Usuń
  10. Jabłko znakomicie sprawdza się na twoich włosach! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Popieram akcje na zlosc Putinowi ;)) chociaz ja z kolei lubie jablka, tylko jestem zbyt leniwa zeby po nie skakac :D efekt po prawie tak szokujacy jak efekt wymiocin ;) a serio to bardzo ladnie sie blyszcza. Ale zeby na piersi jablka nakladac to ja jeszcze nie slyszalam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, no moze dziwne ale to nie moj autorski pomysł:D

      Usuń
  12. Haha, efekt wymiocin mnie powalił. Siedzę i się śmieje :)

    OdpowiedzUsuń

Uważam, że dżentelmeni nie rozmawiają o oczywistościach, dlatego nie muszę pisać o szanowaniu zdania każdej osoby. Kochajmy się i nie spamujmy:)