poniedziałek, 7 lipca 2014

DIY Tonik z kwasami BHA by Lorri ZSK - opinia



Witajcie!

Gdy ostatnio robiąc zakupy na Zrób Sobie Krem szukałam jakiś konkretnych recenzji toniku, który planowałam zrobić, brakowało mi takiej, która w pełni oddałaby to czy warto. Dlatego chciałabym podzielić się z Wami moimi odczuciami już po kilku tygodniach używania:)

O co chodzi?

Jeśli nie robicie zakupów na ZSK, albo nie wpadliście na przepis na ten tonik, macie prawo nie wiedzieć o czym mowa. Chodzi o przepis umieszczony na stronie ZSK na tonik z kwasami BHA bez alkoholu, składający się z wody, kwasu salicylowego, sody, wyciągu z aloesu oraz kwasu mlekowego.

Właściwości składników (na podstawie opisów na ZSK) :

kwas salicylowy - kwas BHA, delikatnie złuszcza i przenika wgłąb skóry, dzięki czemu odblokowuje pory, usuwa zaskórniki i zapobiega powstawaniu niedoskonałości. Jest delikatniejszy niż kwasy AHA, dzięki czemu można go stosować przy cerze suchej i delikatnej.

soda - działa przeciwzapalnie i reguluje pH roztworu.

wyciąg z aloesu - działa przeciwzapalnie, lekko ściągająco, przyspiesza regenerację skóry, działa bakteriobójczo, ujędrnia i nawilża skórę.

kwas mlekowy - nawilża, zwęża pory, spłyca zmarszczki, rozjaśnia przebarwienia i sprawia, że skóra jest bardziej elastyczna.
Przepis na tonik znajdziecie TUTAJ Nie będę go kopiować, bo nie widzę sensu. Jest napisany prosto, a w razie gdybyście miały jakieś problemy, to chętnie pomogę w miarę moich chemicznych możliwości.

Moja opinia

Tonik mimo pierwszych moich zabaw z regulowaniem pH wyszedł mi za pierwszym razem, więc nie musicie się obawiać, że jest to coś nieosiągalnego:) Warto wspomnieć o mojej cerze. Mieszana, która nie jest w najgorszym stanie, jedynie ostatnio pojawiały się na niej częściej niedoskonałości i właśnie to zmusiło mnie do poszukania innych środków pielęgnacji. Co do efektów po zużyciu już prawie dwóch malutkich buteleczek tego toniku - jestem zachwycona! Skóra się uspokoiła, jest gładsza, oczyszczona. Niedoskonałości znikają tak szybko, że nawet nie zdążą się na dobre rozwinąć tak, by można je było łatwo dostrzec. Do tego tonik nie przesusza skóry i przyspiesza gojenie. Jestem w nim zakochana! Kwas salicylowy świetnie łagodzi nawet zmiany ropne, które po kilku minutach przemywania, a następnie odczekania ok.20-30 minut, u mnie znikają całkowicie!
Polecam go wszystkim osobom, które nie mają zbyt zaawansowanych problemów ze skórą, ale posiadają cerę, która od czasu do czasu jest kapryśna. Jeśli nie wiecie jak sprawdzi się na Waszej skórze i czy da dobre efekty, to polecam zakup półproduktów na pół np, z koleżanką. Ja tak zrobiłam i najmniejsze porcje kwasu salicylowego i mlekowego, które podzieliłyśmy między siebie na połówki, są naprawdę duże i starczają mi nawet do innych eksperymentów:)

A Wy przygotowujecie sobie toniki z półproduktów? Jakie macie ulubione?:))

14 komentarzy:

  1. Na razie testuję tonik z 5% kwasem migdałowym, czyli u mnie AHA na tapecie :) NIe wiem, czy odważę się na jakiś kwas BHA, mam dość wrażliwą skórę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Toniku jeszcze nigdy nie robiłam, dopiero zaczęłam moją przygodę z półproduktami :) Obecnie dodaje je do masek, ale mam w planach również zrobienie wcierki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to jedynie micela używam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Toników jeszcze nie tworzyłam, ale od jakiegoś czasu daję na twarz aloes. Zmieniła się nie do poznania w kilka dni! A ja głupia kupowałam tyle żeli, peelingów i innych dupereli... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie aloes stał,stał i stał aż nagle olśnienie i zaczęłam go tak intensywnie używać, że właśnie się skończył:C

      Usuń
  5. Ja mam zamiar zrobić tonik z chabrów, podobno też bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie mam zamiar ukręcić sobie tonik. Moja twarz nie jest wymagająca, ale pod skórą siedzę zauważalne pod ,,kątem światła'' małe zaskórniki. Chcę się ich pozbyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na stronie ZSK jest też przepis na tonik konkretnie przeciw zaskórnikom, chyba też tej samej autorki i z podobnych składników. Jeśli masz ochotę to zerknij, dużo osób go chwaliło. Ten, o którym pisałam raczej nie zdziała w tej dziedzinie cudów:D

      Usuń
  7. ja dopiero dojrzewam do zakupów w tym sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam to:D lepiej tak, niż bez sensu zamówić jakieś rzeczy, których nie zużyjemy:))

      Usuń
  8. Wspaniały wpis ;) Chciałabym zrobić ten tonik... jednak nie wiem jak mam w domu ogrzać w łaźni wodnej produkty z ww. przepisu na tonik. Może mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić? Bardzo proszę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, dzieki:) chodzi o wlozenie do miski z bardzo ciepla woda naczynia ktorym sa skladniki:) pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dziękuję i pozdrawiam ;) W dalszym ciągu będę śledzić Twojego bloga ;)

      Usuń
    3. Nie ma sprawy:) cieszę się i życzę miłego czytania:) pozdrawiam również! Bez sennosc

      Usuń

Uważam, że dżentelmeni nie rozmawiają o oczywistościach, dlatego nie muszę pisać o szanowaniu zdania każdej osoby. Kochajmy się i nie spamujmy:)