środa, 26 lutego 2014

Jak nadać włosom blasku?

Witajcie!



Pamiętam jak na początku włosomaniactwa, bardzo zależało mi na tym by włosy były jak najbardziej błyszczące. Wiadomo, blask świadczy w większości przypadków (oprócz oblepionych silikonami) o tym, że są zdrowe.  Zniszczone końcówki są matowe, choć i takie można często podratować i dodatkowo nabłyszczać, sprawiając jednocześnie, że nie wyglądają na stęsknione za nożyczkami:) Oto kilka sposobów:


1.Odżywki, maski

Ważne jest, aby zapewnić włosom jak najwyższy poziom nawilżenia. Sprawdzą się więc maski z żelu lnianego, inne głęboko nawilżające oraz z dodatkiem olejków. U mnie genialny blask zapewnia taniutka odżywka, o której pisałam TU. Z masek szczerze mogę polecić Biovaxy. Niezawodne są również domowe mikstury z produktów takich jak: miód, jogurt naturalny czy kakao. Ja mogę Wam zaproponować moją ulubioną maskę, o której pisała w TYM poście.

2. Oleje

Olejowanie potrafi naprawdę świetnie nadać włosom blasku. Równocześnie świetnie je nawilży, nawet gdy końcówki są znacznie przesuszone. Choć oczywiście nic nie uchroni nas przed obcięciem zniszczeń, jeśli takowe są. Jeżeli nie chcecie używać oleju w formie solo, polecam zrobić olejowe serum (zmieszać porcjęoleju z porcją wody/ wody i odżywki) lub dodać porcję oleju do ulubionej maski. Napewno poprawi to jej działanie:)

3. Płukanki

Szczególnie nadać blasku mogą naszym włosom płukanki domykające łuski, np. z sokiem z cytryny, z octu jabłkowego. Inne, które mogą tak działać to płukanki: z żelu lnianego (pięknie nawilżą włosy), z kopru ogrodowego czy lipy. Przy stosowaniu ziołowych naparów, zadbajmy o wcześniejsze nawilżenie włosów, bo efekt może być przeciwny do zamierzonego.

4. Silikony

Silikonowe serum również może się sprawdzić bardzo dobrze w tej roli. Jednak nie powinnyśmy opierać się tylko na silikonach. Po ich odstawieniu spotka nas niemiła niespodzianka - rzeczywisty wygląd włosów. Składniki te w odżywkach też nie powinny zajmować większości składu. Choć nie namawiam do całkowitego unikania silikonów. Nic tak jak one nie zabezpieczy naszych włosów przed uszkodzeniami:)

5. Odżywki bez spłukiwania

To bardzo fajny sposób by dodać włosom blasku w kilka chwil. Odżywki, na które trafiam ostatnio, mają naprawdę niewiele silikonów i królują w nich przede wszystkim składniki pielęgnujące włosy, co mnie niezmiernie cieszy i co najważniejsze, naprawdę działa:) Możemy też same zrobić swoje odżywki w sprayu. Wystarczy zmieszać porcję zwykłej odżywki z wodą i popsikać włosy.

6. Eksperymentujmy!

To najlepsze co możemy zrobić. Ja np. dzięki eksperymentom odkryłam, że moje włosy genialnie nabłyszcza kawa, której nigdy bym o takie właściwości nie posądzała.


A Wy macie jakieś ulubione sposoby 
na dodanie włosom blasku?:)

10 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny wpis. :) Moim włosom blasku dodała bezbarwna henna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze wiedzieć, bo moja już leży od 2 miesięcy i troszkę boję się jej użyć :)

      Usuń
    2. Moja też leży, boję się zielonego poblasku - mam niefarbowane blond włosy i jakikolwiek glon spowodowałby chyba moje seppuku...

      Usuń
  2. Moje włosy mocno się błyszczą po Biovaxach i olejowaniu na odżywkę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie na razie ze sprawdzonych sposobów na blask włosów sprawdziła się płukanka z octem jabłkowym i "laminowanie" siemieniem

    OdpowiedzUsuń
  4. Przez Twojego bloga wpadłam w manię - płukanki, maski, odżywki, cuda wianki... Musze ratowac moje włosy! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, jeśli nie zaburza to Twoich relacji z innymi ludźmi to bardzo się cieszę:))))

      Usuń
  5. Przy moich suchych włosach naprawdę trudno o wydobycie blasku :c
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje włosy chyba już tak mają, że niezależnie co z nimi robię zawsze błyszczą i są mięciutkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak, zdecydowanie eksperymenty sa najlepsze ;) Ostatnio odkrylam dzieki temu patent, ktory idealnie nablyszcza i nawilza moje wlosy :)

    OdpowiedzUsuń

Uważam, że dżentelmeni nie rozmawiają o oczywistościach, dlatego nie muszę pisać o szanowaniu zdania każdej osoby. Kochajmy się i nie spamujmy:)