sobota, 25 stycznia 2014

TAG "My type of music"

Witajcie!

Dzisiejszy post wynika tylko i wyłącznie z mojej pychy i braku skromności:D
Postanowiłam nominować się do Tagu "My Type Of Music", który ostatnio na swoim blogu zamieściła Czarna ze względu na to, że wydał mi się bardzo śmieszny* i lekki:) Rozprawy o muzyce, są jednymi z bardziej przeze mnie lubianymi zaraz po sensie życia czy tolerancji a religii... Myślę, że przez taki tag poznacie mnie bardziej niż przez odpowiedzi na pytania co wzięłabym kolejny raz na bezludną wyspę. Jeżeli macie ochotę przeczytać moje odpowiedzi, to serdecznie zapraszam:)


1. Ograniczasz się do jednego rodzaju muzyki, czy słuchasz wszystkiego co "wpadnie Ci w ucho"?

 Staram się w ogóle nie oceniać muzyki po samej nazwie gatunku, do którego należy. W ucho to raczej rzadko kiedy coś fajnego mi wpada, bo jeśli już to mam kontakt z radiem typowym, a to całkiem nie moje klimaty. Choć cierpię na ośmiorniczą pamięć i niestety wszystkie radiowe teksty utrwalane w mojej głowie, zostają tam na bardzo długo - szczególnie te o tym, że on ją kochał,
 a ona teraz ociera się o innego:D

2. Jaki styl muzyczny najbardziej lubisz?

Jak styl to punk/goth a jeśli gatunek to najbardziej jest mi znany normalny rock, metal, dużo mniej punk choć łączą nas z tym bratem bardzo zbliżone poglądy na wiele spraw.
 Ogólnie lubię też muzykę, którą nazwałabym nostalgiczną:D

3. Należysz do jakiegoś fandomu?

Kiedyś chwilę żyłam w takiej atmosferze, jednak już nie:)

4. Ulubiona piosenkarka?

Chylińska myślę, że jest najbardziej odpowiednią osobą by ją tu wymienić. Oczywiście za czasów ONA, choć w żaden sposób nie krytykuję jej zmian:)) Jest wiele kobiet, które mnie zachwycają, ale nie znam ich aż pod tyloma względami jak ją. No może jeszcze Maria Peszek. Ma jak dla mnie genialne teksty pod względem zabawy słowem.

5. Ulubiony piosenkarz?

Hmm. Zawsze piszę, że Till Lindemann, ale trochę od niego odeszłam. Uwielbiam fascynujące głosy, szczególnie niskie. Z takich, które ostatnio mnie zachwycały to oprócz poważnych byłby w tej grupie napewno Hans i Słoń:D

6. Ulubiony zespół?

Jestem po przejściach wieloletnich, dlatego powiem tylko na tą chwilę: Hunter / Luxtorpeda / Rammstein / ONA / a pod względem tekstów to mój własny:D

7. Wolisz spokojną muzykę czy raczej żywą? 

 To się kłóci, ale jestem typem filozofa i raczej bardziej odnajduję się w muzyce spokojnej:D Głośna i żywa jest fajna, szczególnie zależy mi na tekście, ale jeśli wpadnę w jakieś operowe klimaty, to ciężko mnie wyciągnąć. Przede wszystkim muzyka w moim przekonaniu, musi mnie poruszyć wewnętrznie. Ogólnie to cierpię na schorzenie, które objawia się tym, że w różnych momentach życia gra mi w głowie nagle jakaś piosenka z konkretną linijką tekstu, która jest zawsze adekwatna do danej sytuacji. To szczególnie zabawne gdy gra mi w głowie tekst po angielsku, którego nigdy nie tłumaczyłam, ani wcześniej nigdy nie interpretowałam:D To są emocje przekazywane przez wykonawcę:)

 8. Piosenki jakiego wykonawcy-zespołu zajmują najwięcej miejsca na Twoim telefonie?

Dezerter (nie wymieniam go w ulubionych, bo znam dokładnie tylko dwie płyty, a to mała część dyskografii i mimo, że mnie kupili nią całkowicie, to nie zagłębiłam się jeszcze w dalsze zakamarki), ONA, Luxtorpeda, Hunter, Marysia

9. Jaki masz dzwonek telefonu?

Jakąś śmieszną muzyczkę z propozycji telefonu. Kiedyś bawiłam się w kościelne dzwony/cmentarne odgłosy, ale to już minęło. Teraz potrzebny mi dzwonek, który jest tak irytujący, bym jak najszybciej go odebrała, zamiast słuchać:D

10. Jakiej muzyki nie znosisz?

 Nie mam z żadną problemu. Nawet sacro polo jest ok, bo przecież nikt nie każe nam niczego słuchać:))

11. Wykonawca/zespół którego najbardziej nie lubisz?

Żeby kogoś nie lubić, musiałabym go poznać, a jeśli ktoś mi nie pasuje muzycznie to nie słucham go ani nie staram się zagłębiać w biografię, także:)

12. Lubisz śpiewać? Umiesz?

 Bardzo lubię, strasznie mnie to uspokaja. Raczej nie umiem, ale lubię:D


13. Jakiej stacji muzycznej słuchach najczęściej w radiu?

Jedynki, trójki jeśli mam wybór, a gdy nie to stacje bardzo komercyjne.
Zdarza mi się też słuchać Radia Maryja, czasem można trafić na bardzo ciekawe audycje:D

 14. Jaki program tv ( muzyczny ) oglądasz najczęściej i który najbardziej lubisz?

Niezbyt mam czas na telewizję ostatnio, a takie kanały to nie moja stylistyka. Jeśli już to stare VH1. Chyba, że mówimy o Vivie i horrorach, które są tam wieczorem, to jak najbardziej. Popieram takie kino..:D
15. Które ''gwiazdy'' wręcz irytują Cię swoim zachowaniem?

Śmieszne miano "gwiazda", nie mi oceniać:)

16. Czy jest taka piosenka, którą słyszałeś tyle razy, że kiedy słyszysz ją teraz, od razu zmieniasz na inną ?

Tak. Szczególnie te, które były moimi budzikami. Ciężko mi tu wymienić:D

17. Słuchasz podobnej muzyki co Twoi przyjaciele? Rodzice? 

Znajomi tak choć w małej mierze, chłopak bardzo taak, rodzice całkiem nie. Taki odrzutek jestem:D
 
18. Ulubiona piosenka/piosenki?

Temat rzeka, nie wiem czy ktoś by chciał to w ogóle czytać:D
Ostatnio przez autorkę bloga Aniamaluje zaczęłam oglądać Elfen Lied i piosenka mnie tak urzekła, że nie mogę się od niej odkleić :


i cudowny cover:


Maaaagia

A Wy jakiej muzyki słuchacie?:))

*śmieszny to w moim słowniku "fajny":D 
Gdy chcę powiedzieć, że coś jest śmieszne w innym sensie niż fajne, to mówię "zabawne"

8 komentarzy:

  1. O.N.A - wspaniały zespół i do tej pory ubolewam, że się rozpadł ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. też uwielbiam ONA, bardzo często słucham płyt, kojarzy mi się to z czasami, kiedy miałam trochę inny styl :)). jednak na co dzień teraz akurat zakochałam się w Beyonce na nowo, no i bardzo OSTR. trochę od sasa do lasa ze stylami, ale ja szanuje każdą muzykę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja ostatnio słucham brytyjskie MTV rock, muszę przyznać, że świetny program :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm, irytujacy dzwonek, cos dla mnie, musze pomyslec ;D Nie mam sprecyzowanych gustow muzycznych, potrafie sie zachwycic wszyszkim, obecnie jest to nowa plyta Robbie Williams ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W liceum słuchałam dużo Polskiego punk rocka, obecnie na mojej liście jest totalna mieszanka, w tym momencie słucham reggae:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamy bardzo, bardzo podobny gust muzyczny:) Już nie mówiąc o tym, że zaskoczyłaś mnie dodając na końcu utwór "Lilium" Elfen Lied, który towarzyszy mi już od wielu lat i przy którym zawsze się wzruszam:)
    Myślę, że w takim razie spodobałby Ci się soundrack z jeszcze jednego Anime "Ghost in the shell" Koniecznie przesłuchaj:) http://www.youtube.com/watch?v=q0z08OpmEPc

    Amrita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że nie tylko włosy łączą mnie i czytelniczki:D Dzięki za link, przesłuchałam i faktycznie bardzo ciekawe. Ogólnie gdybym tylko miała więcej czasu na cokolwiek niż naukę to może wyszłabym dalej niż elfen lied, a niestety to na nim zakończyła się moja przygoda, ale słuchając Twojej pozycji tym bardziej chciałabym się bardziej zagłębić w źródła tych utworów! Pozdrawiam, bez senność:)

      Usuń

Uważam, że dżentelmeni nie rozmawiają o oczywistościach, dlatego nie muszę pisać o szanowaniu zdania każdej osoby. Kochajmy się i nie spamujmy:)