sobota, 26 października 2013

Olej rycynowy - do czego możemy go używać?

Witajcie!


 źródło:  www.nokaut.pl


Dzisiaj postaram się w tym poście zebrać wszystkie informacje, które znam o zastosowaniu oleju rycynowego znanego przede wszystkim jako środek na przeczyszczenie:D Zatem do dzieła:)

1. Jako olejek do włosów

Nakładany na włosy może znacznie wzmocnić nasze końcówki jak i też długość oraz zapobiec rozdwajaniu się włosów. Są różne przepisy na mikstury z użyciem tego oleju, myślę, że najsłynniejsze to:
  • olej rycynowy + żółtko (raz zrobiłam takie połączenie.Jak wiadomo żółtko jest źródłem albumin, czyli protein, a jak wiadomo proteiny są bardzo przydatne w budowie włosów i utrzymaniu ich w jak najlepszej kondycji. Przy myciu we włosach były malutkie fragmenty jajka czego jakoś specjalnie mile nie wspominam, ale napewno włosy były z zabiegu zadowolone, a ja spokojnie wypłukałam z nich pozostałości:)
  • olej rycynowy + żółtko + nafta kosmetyczna (nigdy nie nakładałam takiego połączenia, więc nie będę się specjalnie wypowiadać. Wiele osób sobie to chwali, więc myślę, że jeśli mamy dostęp do nafty kosmetycznej, warto przetestować.
  • olej rycynowy solo- myślę, że to najlepsza opcja na początek, aby nie zrazić się trudnościami z wypłukaniem fragmentów jajka:D 
 Jakich efektów możemy się spodziewać?

Włosy będą gładkie, może zajść efekt delikatnego przyciemnienia (jest on tylko wizualny,bo sam olej nie wpływa na kolor, a jedynie wygładza włosy), zdrowe, błyszczące, miękkie.

Oczywiście są pewne uwagi:
- olej rycynowy stosowany często może działać wysuszająco.  Z racji tego używajmy go na zmianę z innymi olejami
- nie każdy szampon poradzi sobie ze zmyciem tego oleju od razu. Jeżeli nie wiemy jak zachowa się szampon, który mamy, nałóżmy na naolejowane włosy odżywkę i odczekajmy ok.10,15 minut. Potem będzie nam dużo łatwiej zmyć jednolitą substancję:)
- olej jest bardzo tępy i ciężki w nakładaniu, dlatego jeżeli nam mocno to przeszkadza, najlepiej wymieszać go z jakimś innym olejem
- pamiętajmy, żeby nie lać na głowę całej butelki oleju:D Na całe włosy starczy nam już nawet łyżka, przy krótkich włosach mniej. Jeżeli ciężko nam zmieścić się w tej ilości to spróbujmy z większą albo zróbmy olejowe serum (olej+odżywka+woda w proporcjach 1:1:1 - ułatwi nam to napewno znacznie aplikacje)

2. Jako środek przyspieszający porost

O tym wiemy już chyba wszystkie:D Nakładany na skalp powinien przyspieszyć nam porost. Sama zbieram się od długiego czasu żeby go w ten sposób wypróbować. Czas, przez który olej będzie na anszej głowie zależy od nas. Myślę jednak, że bardziej skuteczne są dłuższe zabiegi, jednak to zależy od nas i naszych włosów:)

Napewno przed nałożeniem na skórę, mimo, że to produkt naturalny, powinnyśmy zrobić sobie jakąś małą próbę uczuleniową aby mieć pewność, że nie stanie się nic złego. Ponadto wiedząc, że olej może też przesuszać, uważam, że należy dokładnie obserwować skalp i gdy zauważymy zmiany typu lekki suchy łupież czy swędzenie, to należy nakładać go rzadziej:)

Aplikować możemy go palcami, strzykawką czy jak tylko chcemy, ale chyba palcami będzie najwygodniej ,ze względu na jego konsystencje..

Co polepszy działanie olejku?

Moim zdaniem masaż skóry głowy (palcami lub masażerem), ważne żeby jednak go zrobić oraz peeling. Pozwala on na dokładniejsze oczyszczenie skóry głowy z nagromadzonych na niej substancji, przez co łatwiej wniknąć tam dobrociom, które nałożymy potem:)

3. Jako sposób na szybsze 'zdjęcie' farby z włosów

 Tego również nie sprawdzałam na sobie, jednak wiele dziewczyn chwali sobie ten sposób. Olej sprawia, że farba szybciej znika z włosów:)

4. Jako odżywka dla paznokci i skórek

Skórki powinny się szybciej regenerować i być bardziej nawilżone, a stan paznokci również powinien ulec poprawie. Wystarczy, aby np. codziennie wieczorem smarować olejkiem te miejsca.

4. Jako odżywka do rzęs

Aby mieć dłuższe, grubsze i ciemniejsze rzęsy nie ma chyba nic bardziej naturalnego niż używanie tego oleju:)
Wystarczy, że mamy starą szczoteczkę od tuszu i moczymy ją w oleju, nadmiar wycieramy o brzeg szyjki butelki i aplikujemy na rzęsy:)

Używałam tej metody i efekty były choć małe ze względu na krótki czas. Olej może powodować pieczenie oczu, dlatego starajmy się nie nakładać go zbyt dużo, bo ścieka. Ponadto najlepiej używać go tylko na noc, ponieważ nieznaczna lecz jakaś część oleju jest potem również wokół oczu:)

5. OCM

Jak wiecie ja używam do OCM miodu, ale z olejem rycynowym zaczynałam, dlatego mogę co nieco powiedzieć. Olej dzięki swojej konsystencji jest podobny do sebum, które wydziela nasza skóra. Wedle prostej zasady 'tłuszcz rozpuszcza tłuszcz', olej rycynowy zmieszany z olejem bazowym może bardzo dokładnie oczyścić naszą skórę. Dzięki ciepłej ściereczce, otwierają się pory z których wypływa cały brud, a my ścieramy go wraz z olejem właśnie tą ściereczką. Myślę, że nie ma sensu pisać tu specjalnej instrukcji, bo moje doświadczenie jest stosunkowo małe. Odsyłam Was więc do Aliny, która moim zdaniem opisała to najdokładniej jak się da:))

6. Dodatek do masek

Jeżeli obawiamy się zwykłego olejowania włosów, myślę, że fajnym pomysłem jest dodanie oleju do maski. Napewno wzmocni jej działanie i być może zachęci nas do dalszych testów:)

Podobno olej rycynowy nakładany na niedoskonałości również pomaga w ich zniknięciu, jednak w ten sposób go nie stosowałam.

A Wy używacie oleju rycynowego? Znacie jakieś inne jego zastosowania?:))



22 komentarze:

  1. Na rzęsach u mnie sprawdzał się wyśmienicie.
    Były widocznie grubsze i ciemniejsze. Miałam wrażenie, że również ograniczał wypadanie włosów.
    Bardzo go lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tylko parę razy używałam go na skalp. Jak skończę kurację którą zaczęłam ostatnio, to napewno wypróbuję:)

      Usuń
  2. ciekawy post. :) nigdy go nie używalam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam jeśli tylko będziesz miała czas i ochotę:)

      Usuń
  3. Na rzęsy i brwi jest niezastąpiony, ładnie przyciemnia je i odżywia :) Muszę wypróbować do na paznokcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No chętnie poczytam o efektach tego, bo sama nigdy nie mam cierpliwości nakładania go w ten sposób, bo zakładam, że zaraz i tak bym o coś go niechcący wytarła:D

      Usuń
  4. Moja skóra głowy nie toleruje olejku rycynowego. Wypada mi znacznie więcej włosów. Na długość też nie, bo wysusza. Ale na rzęsy jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno jest tak, że olej rycynowy wpływa na skalp w ten sposób, że jakby pomaga włosom wypaść, tym które i tak by wypadły w najbliższym czasie. I w ten sposób powstaje wtedy miejsce na nowy włos, ale szczerze mówiąc nie znam się na tym i jeśli nam nie służy, to raczej nie warto używać:)

      Usuń
  5. olej rycynowy bardzo lubię .
    Używałam go tylko do masek do włosów i jak odżywkę do paznokci i rzęs.
    Na włosach się nie sprawdził (nie zauważyłam żadnej różnicy) ale jeśli chodzi o paznokcie i rzesy to widoczna była poprawa ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety nie u każdego przynosi to dobre efekty. U mnie też były one nieznaczne, choć myślę, że przy regularnym stosowaniu mogłyby być duużo lepsze:) Również pozdrawiam:))

      Usuń
  6. Kiedys nakladalam go na skalp, jednak po wzmozonym wypadaniu przestalam. Czesto jednak dodaje oleju rycynowego wlasnie do maski, czasami do odzywki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też tak długo robiłam, ale teraz gdy robię maski po umyciu włosów wolę nie eksperymentować z olejami żeby nie przeciążyć zbytnio włosów:)

      Usuń
  7. Ja próbowałam tego połączenia: olej rycynowy, nafta kosmetyczna i żółtko jajka. Całkiem przyjemna kuracja i nawet efekty są widoczne już po kilku razach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie wypróbuję jak już kiedyś się skrzyżują moje drogi z naftą kosmetyczną:))

      Usuń
  8. Ja używam go jako odżywki do paznokci :) Parę razy używałam do masek, solo również z nim eksperymentowałam ale jednak wolę nie ryzykować z nakładaniem go na długość bo nie chcę przesuszu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba się wybiorę po taki olejek.. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja go stosuję do rzęs :D Dopiero od kilku dni, ale szczerze to już widzę małą różnicę :)
    +Obserwuję i zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. u mni na włosy rycynowy się toootalnie nie sprawdził :c

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze go nie miałam, mimo to poleciłam kumplowi, który miał problemy z wypadaniem i pomógł mu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja z kolei sobie nim maluję po suficie!:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Na skórki u mnie działa praktycznie od razu! NA włosy też zadziałał, ale co mnie troszkę zdziwiło pojawiły się babyhairy! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Polecam serdecznie olejek z czarnuszki Kardashian to jest rewelacja

    OdpowiedzUsuń

Uważam, że dżentelmeni nie rozmawiają o oczywistościach, dlatego nie muszę pisać o szanowaniu zdania każdej osoby. Kochajmy się i nie spamujmy:)