niedziela, 1 września 2013

Jak aplikuję wcierki?

Hej!

Tak jak pisałam w poprzedniej notce, opowiem dziś o tym, jak aplikować wcierki. Sposobów jest bardzo wiele, tak jak i preparatów czy domowych przepisów. Postaram się przedstawić Wam te, które są mi znane i z których sama korzystam bądź korzystałam. Zapraszam do lektury:)

Według mnie istnieją cztery najlepsze sposoby:

1. Miseczka
                                         źródło: zdrowekosmetyki.net

Do miseczki lub na talerzyk wlewamy odpowiednią ilość preparatu i nakładamy go równomiernie palcami. 

2.Dla leniuchów:)

                            źródło: www.dziennikwschodni.pl

 Bezpośrednio z pojemnika, w którym znajduje się nasza wcierka. Nie wiem jednak czy jest to wydajny sposób, ponieważ wcierka będzie przy odrobinie naszej nieuwagi, podróżować nie tylko po skórze naszej głowy ale możliwe też, że po twarzy, czy dalszych częściach włosów.

3. Atomizer/spryskiwacz 
                                                                                       źródło: polki.pl

To jest według mnie wspaniałe rozwiązanie jeśli już jesteśmy nieporęczni tak jak ja i ciężko nam w inny sposób niż ten szybko nałożyć wcierkę na skórę głowy:)

4.Strzykawka

                                           źródło: www.canagri.pl

Gdy chcemy jak najprecyzyjniej nałożyć preparat na skórę głowy, strzykawka jest świetnym rozwiązaniem. Nie trzeba nawet brudzić rąk:)

 Jak wygląda mój rytuał nakładania wcierki?  

1. Rozczesuję całe włosy. 
2. W zależności od tego, na jaką metodę nakładania mam ochotę, przygotowuje wszystko co jest mi potrzebne (najczęściej korzystam ze strzykawki i atomizera).
3. Nakładam wcierkę na przedziałek na środku głowy, potem robię kolejne w odstępie ok.1cm-2
4. Przedziałki robię w jedną stronę i w drugą od środka. Gdy preparat został nałożony na wszystkie przedziałki, przechodzę do tyłu głowy.
5. Pochylam głowę (w wyznaniu wiary:D) i z tyłu robię przedziałki, na które nakładam wcierkę.

Gdy nałożyłam ją już na całą skórę głowy, wykonuję masaż palcami, aby dotarłą w każde miejsce. Następnie robię kilku minutowy masaż urządzeniem poniżej:

                                                          źródło: www.bazarek.pl

Masaż po nałożeniu wcierki na skórę, możę pomóc wniknąć jej głębiej . 

Pamiętajmy jednak, aby:
  • był delikatny 
  •  nie musi trwać długo, wystarczy kilka minut dziennie:)
  • obejmował cały skalp a nie jakieś wybrane partie 
 Ważne!
W lepszym wnikaniu składników wcierki, może pomóc nam regularny peeling głowy, np. cukrowy, o którym wspominała kiedyś m.in. Anwen:) 

A Wy wykonujecie masaż skalpu po nałożeniu wcierki? Chętnie poznam Wasze sposoby:) 
 

1 komentarz:

  1. ja przedzielam włosy grzebieniem i na skórę aplikuję olej (ciepły) pipetką. Co jakiś czas przeczesuję włosy grzebieniem.

    OdpowiedzUsuń

Uważam, że dżentelmeni nie rozmawiają o oczywistościach, dlatego nie muszę pisać o szanowaniu zdania każdej osoby. Kochajmy się i nie spamujmy:)