piątek, 30 sierpnia 2013

o tym jak zrobiłam mąkę...







                                źródło: www.delima.pl


Cześć!
Niedawno dużo czytałam o tym jak dziewczyny używają jako pudru skrobi ziemniaczanej, kukurydzianej czy mąki ryżowej. Dziś postanowiłam wziąć sprawy w swoje ręce i stworzyć puder ryżowy:


Czego potrzebujemy? 
- mąki ryżowej
- cynamonu (działa antybakteryjnie, dodatkowo może przyciemnić nasz puder tak jak tego chcemy)
- talku lub pudru dla dzieci

Czego ja użyłam?
Ze względu na brak w kuchni mąki ryżowej, postanowiłam zrobić ją sama. Wsypałam dwie łyżki ryżu i rozdrabniałam blenderem kilka minut, aż powstało coś takiego :


Potem kilka razy przesiałam powstałą mąkę :

Odrzuciłam większe kawałki, dodałam ok 1/3 łyżeczki cynamonu i pudru BD(dużą łyżkę)

Jakoże lubię bladolicę nie byłam zadowolona z ilości cynamonu, którą wsypałam, bo przyciemniła trochę puder. Dosypałam więc ok kolejnej łyżki pudru BD :

Odcień nieznacznie się zmienił, więc dałam sobie spokój. Myślę, że i tak wyszedł delikatny i nie będzie widoczny. Całość przesiałam jeszcze ze dwa razy żeby było 'puszyste' i miało jak najmniej malutkim drobinek ,bo chciałam mieć puder bez opcji peelingu:) Wsypałam go do słoiczka po kremie i prezentuje się tak:


Teraz będę go w najbliższym czasie testować, potem napiszę recenzję czy coś dał, czy nie. Sam puder BD dawał efekt długiego matu, więc mam nadzieję, że ryżowy wspomoże jego działanie:)

Co myślicie o takich pudrach-samoróbkach?:)



2 komentarze:

  1. Hej :) Mogłabyś dodać na pasku bocznym przycisk do obserwowania bloga? Chciałabym się przyczepić ;) i śledzić Twoje wpisy ale nie mogę nawet dodać bloga ręcznie do obserwowanych bo blogger zarzuca mnie jakimiś informatycznymi mądrościami :( Nawet bloglovin robi to samo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie masz pojęcia jak cudownie mi się to czytało! Plagiacik jest moją wielką miłością! Byłam na nich dwa razy ale ten drugi koncert był wyjątkowy :)

    http://www.photoblog.pl/zuasznurufka/146095771/najlepszy-dzien-w-zyciu.html

    http://bialykaftanik.blogspot.com/2013/03/hrrny3293gu-ic3n9hn.html

    OdpowiedzUsuń

Uważam, że dżentelmeni nie rozmawiają o oczywistościach, dlatego nie muszę pisać o szanowaniu zdania każdej osoby. Kochajmy się i nie spamujmy:)